Dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne?

Z pewnością często spotykacie się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stron jest bardzo ważne dla promowania biznesu.

W Internecie można istnieje mnóstwo firm, które proponują swoje usługi w tym zakresie.

Pozycjonowanie, to najprościej mówiąc dbanie o swoją reklamę w sieci – silną pozycję czy to usług, czy produktów. Nie jest to reklama w bezpośrednim jej znaczeniu, czyli nie polega tylko na propagowaniu usługi czy produktu. Jest to reklama polegająca na umieszczeniu informacji na temat własnej firmy wysoko w rankingach wyszukiwarek (m.in. wyszukiwarki Google).

 

Co oznacza to w praktyce? Jeśli w wyszukiwarce wpisane zostanie hasło odnoszące się do działalności waszej firmy i firm jej podobnych, jakich jest wiele w każdej branży, jej nazwę, czy inne dane waszej firmy pojawią się wysoko w rankingu odnalezionych stron internetowych.

 

Dlaczego jest to tak istotne? Bo z reguły szukając w Internecie danych dotyczących danej usługi, czy produktu, otwieramy wyłącznie linki, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania jako pierwsze. Jest to w praktyce około 10 pierwszych pozycji. Tylko nieliczni internauci odwiedzają kolejne pozycje w wynikach wyszukiwania. Odnalezienie więc własnej strony w pierwszej dziesiątce rezultatów daje realne szanse na to, że ruch na waszej stronie będzie większy, a co za tym idzie usługa, produkt, oferta, etc. trafi do większej liczby odbiorców.

 

Dzięki dobremu pozycjonowaniu strony, rośnie nie tylko ruch na Państwa stronie, ale i wzrasta rozpoznawalność marki. Co za tym idzie, jest to znakomita reklama oferowanych przez Was usług. Na Państwa stronie pojawią się osoby zainteresowane Waszą ofertą i gotowe na skorzystanie z Państwa usług. Automatycznie wiąże się to ze wzrostem sprzedaży usług oraz wzrostem zamówień.

 

Pozycjonowanie jest więc sprawą niezwykle istotną, jeśli poważnie myśli się o własnym biznesie, a w szczególności jeśli biznes ten nastawiony jest przede wszystkim na sprzedaż internetową.

 

Odpowiednie pozycjonowanie strony ma również dodatkowy atut w postaci zwiększenia rozpoznawalności firmy, zwłaszcza w dobie odchodzenia od tradycyjnych i niestety coraz bardziej przestarzałych już form zamieszczania informacji na temat oferty firmy, typu bilbordy, książka telefoniczna, ulotki czy panorama firm. Jest znacznie tańsze, wygodniejsze i łatwiejsze dla potencjalnego klienta, a co za tym idzie skuteczniejsze.

 

Dlatego też warto zastanowić się nad skorzystaniem z oferty firm, które proponują pozycjonowanie strony.

Autor: Patrycja Malczewska

Biznes-ludziki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *